Apki Amazona polecą polską modę. Pomoże sztuczna inteligencja

Aktualności ze świata e-commerce

Amazon wspiera swoich klientów i partnerów biznesowych na każdym kroku, wykorzystuje do tego na przykład nowe technologie i rozwiązania SI. A jak ma się w tym wszystkim połapać polski sprzedawca, podpowiadają eksperci firmy Nethansa, która zajmuje się kompleksowym wsparciem sprzedaży na Amazonie.

Amazon, największa platforma sprzedażowa na świecie i jedna z największych firm pod względem wartości, stawia na sztuczną inteligencję i nowe technologie. Ma to usprawnić proces kupowania, wesprzeć klienta końcowego, a także ułatwić wszystkim życie. Na razie niektóre funkcje są w fazie testów, ale ma ich być coraz więcej. Część rewolucyjnych rozwiązań jest już wdrożonych. Amazon nie tylko ułatwia samo kupowanie, pod względem technicznym, ale postanowił pomóc klientom uporać się z odwiecznym dylematem. A nie jest to dylemat niszowy. Dotyczy on bowiem co najmniej połowy społeczeństwa. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pytanie: „w co się ubrać?” może zostać wyeliminowane na zawsze z życia klientów Amazona.

Wirtualna stylistka

W tym celu założona przez Jeffa Bezosa firma wprowadziła na rynek urządzenie Echo Look, które połączone z Alexą, elektronicznym systemem głosowym ze stajni Amazona, pomoże użytkownikom w doborze garderoby. W USA Echo Look dostępne jest za 99 dolarów. I tak znana już światu Alexa stała się stylistką modową. 

Echo Look posiada wbudowany aparat, którym fotografuje stroje użytkowników lub nagrywa krótkie filmy. Cały proces odbywa się przy wykorzystaniu komend głosowych. Zapisane w ten sposób kreacje trafiają do aplikacji Echo Look. W ten sposób użytkownik tworzy własne albumy stylizacji, dostając w czasie rzeczywistym informacje zwrotne i sugestie ubioru. System wyposażony został m.in. w funkcję „wygląd codzienny” – tam użytkownik zamieszcza swoje stylizacje i czeka na reakcję Alexy, która dostarcza opinie o najlepszej opcji stroju. 

Skąd Amazon wie, co jest dla nas najlepsze? Echo Look określa pożądane stylizacje na podstawie algorytmów uczenia maszynowego. System nie uczy się na klientach Amazona od zera, lecz korzysta z porad dostarczonych przez ekspertów modowych. Na ich podstawie ocenia, czy stylizacja jest zgodna z trendem, dopasowuje kolory, kroje i dodatki. – Echo Look nie tylko doradza, wybierając elementy posiadanej przez użytkownika garderoby, lecz również zachęca go do kupna nowych produktów z asortymentu Amazona. Dlatego warto być częścią tej genialnej marketingowej machiny – komentuje Sascha Stockem, prezes Nethansy,  startupu wprowadzającego polskie firmy na Amazona.

Jedną z ciekawszych funkcji Echo Look jest możliwość sprawdzenia, czy odzież dopasowana jest do pogody. Prognozy meteorologiczne są jedną ze zmiennych, którymi system kieruje się w generowaniu kreacji. To, czy dane ubrania i dodatki pasują do danej pogody, sprawdza m.in. w opisach produktów. Echo Look nie tylko zaproponuje nam, co powinniśmy włożyć danego dnia, ale także powie, w co ubrać się w pozostałe dni tygodnia, biorąc pod uwagę nasz harmonogram i planowane położenie geograficzne. – Aby zaproponować odpowiedni ubiór, system Amazona bierze pod uwagę: modele promieniowania słonecznego Pereza i Ineichena, model komfortu cieplnego ASHRAE, dane pogodowe ze strony forecast.io oraz ocenę izolacji termicznej odzieży wg oceny CLO. Mało tego, Style Check jest w stanie zaproponować stylizację w kontekście okazji, na którą się ubieramy. A to już wyższa szkoła jazdy – tłumaczy Sascha Stockem.

Polska moda może skorzystać

Wygląda na to, że dzięki nowemu produktowi amerykański gigant e-commerce’u zyska jeszcze więcej klientów. Wiele polskich firm patrzy z zazdrością na możliwości, jakie daje on swoim partnerom, marząc o tym, by Amazon wszedł również na...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy