E-sklepy PrestaShop z integracją z Wish – firmy ogłosiły partnerstwo

Aktualności ze świata e-commerce

Platformy e-commerce PrestaShop i Wish ogłosiły dwuletnie partnerstwo. Dzięki niemu ponad 300 tysięcy sklepów internetowych korzystających z platformy PrestaShop będzie mogło docierać do milionów konsumentów na całym świecie. Wartość spółki ContextLogic (Wish) na giełdzie NASDAQ wzrosła o 12,6% po ogłoszeniu partnerstwa.

W ramach współpracy sprzedawcy korzystający z PrestaShop otrzymają bezpłatny dostęp do modułu integracji, łączącego sklep internetowy bezpośrednio z pulpitem sprzedawcy Wish. Moduł zapewni synchronizację produktów i zamówień między obiema platformami. Właściciele e-sklepów będą mogli też korzystać m.in. z dodatkowego wsparcia marketingowego i sprzedażowego. Jako partner zaufany, Wish dostarczy użytkownikom PrestaShop narzędzia ułatwiające rozwój na skalę globalną.
 


Algorytmy szukają klientów

Wish to jedna z trzech najczęściej pobieranych aplikacji zakupowych w 2020 roku. Globalnie notuje ponad 100 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Aż 70% sprzedaży Wish zawdzięcza unikalnym algorytmom, które pomagają znaleźć użytkowników potencjalnie zainteresowanych produktem. Aplikację stworzył w 2010 roku z kolegą ze studiów Piotr Szulczewski, przedsiębiorca z polskimi korzeniami. Zgodnie ze swoją nazwą platforma ma pomagać spełniać życzenia klientów.

– Wish daje użytkownikom spersonalizowane, pełne rozrywki doświadczenia zakupowe. Współpraca z PrestaShop umożliwi nam oferowanie klientom jeszcze więcej produktów i marek wysokiej jakości, a sprzedawcom działającym na PrestaShop zapewni dostęp do globalnej platformy – podkreśla Alan Small, Senior Business Development Manager Wish w Europie.

Skorzysta również polski e-commerce

W Polsce na platformie PrestaShop działa co czwarty sklep internetowy. Coraz więcej z nich inwestuje w sprzedaż za granicę. Partnerstwo PrestaShop i Wish może być ważnym ułatwieniem w działaniach na rynku międzynarodowym.

– Partnerstwo z Wish to jeden ze sposobów na ułatwienie korzystającym z PrestaShop sprzedawcom rozwoju, również na skalę globalną. W Polsce aplikacja Wish jest popularna wśród kupujących. Mamy nadzieję, że łatwa integracja ze sklepem internetowym zachęci polskich merchantów do oferowania swoich produktów odbiorcom z całego świata. Podpięcie modułów odbywa się za pomocą kilku kliknięć z poziomu panelu administracyjnego sklepu – tłumaczy Matthieu Bondu, Country Manager na Polskę w PrestaShop.

Z partnerstwa skorzystać mogą również sklepy sprzedające wyłącznie na rodzimy rynek. Prezentacja produktów w aplikacji pomoże im dotrzeć do potencjalnych klientów. 

O firmie PrestaShop 

PrestaShop jest wiodącą platformą e-commerce w Europie i Ameryce Łacińskiej, która umożliwia stworzenie własnego sklepu internetowego i rozwijanie go zgodnie z przyjętą strategią. Bazując na modelu open source PrestaShop pozwala każdemu sprzedawcy prowadzić e-sklep z dowolnego miejsca na świecie. Rozwiązanie jest w pełni konfigurowalne i dostosowane do potrzeb każdego rynku. Działa w 300 000 sklepów, których łączna sprzedaż osiągnęła ponad 22 miliardów euro w 2020 roku.  

Na całym świecie co 4 minuty na platformie PrestaShop powstaje nowy sklep internetowy, każdy z nich opowiada inną historię. W Polsce ponad 25 000 e-sklepów, czyli ok. 25% wszystkich sklepów internetowych obsługiwanych jest przez PrestaShop. Z platformy korzysta m.in. Inglot, Mosquito, Świat Baterii czy Ania Kruk.

Oficjalna strona: https://www.prestashop.com/ 

O Wish

Założona w 2010 roku aplikacja Wish jest jedną z największych i najszybciej rozwijających się globalnych platform e-commerce. Łączy miliony świadomych konsumentów w ponad 100 krajach z więcej niż 500 tys. sprzedawców na całym świecie. Wish integruje technologię i możliwości analizy danych z innowacyjnymi możliwościami mobilnych doświadczeń zakupowych. Zapewnia swoim użytkownikom pełne rozrywki i spersonalizowane zakupy.

Oficjalna strona: www.wish.com  

Przypisy