KLIENT
Grupa Azoty S.A.
TYP KAMPANII
Lead generation / sprzedaż
BRANŻA
Rolnictwo
STRONA WWW
www.grupaazoty.com
www.dbamyopolskaziemie.pl
THEY.PL:
- agencja digital marketingu,
- ponad 80 specjalistów,
- realizuje projekty sprzedażowe,
- komunikacyjne, e-commerce,
- współpracuje m.in. z takimi markami jak Booking.com, Bridgestone, Candy, Coty, GO Sport, Komfort, LOT, Nestle, Peugeot, RTV Euro AGD, Tubądzin czy Velux
GRUPA AZOTY:
- jedna z największych grup kapitałowych branży nawozowo-chemicznej w Europie,
- sprawia, że polska chemia jest jedną z najbardziej innowacyjnych gałęzi przemysłu w Europie
Wyzwania, z jakimi się zmierzyliśmy:
- wykorzystanie modelu buy & win do zwiększenia sprzedaży,
- dotarcie do rolników w okresie kupowania środków chemicznych do nawożenia (lub innych produktów marki Grupa Azoty),
- uzyskanie jak największej stopy zwrotu z kampanii.
Kluczową kwestią było odpowiednie targetowanie kampanii, by dotrzeć do konkretnej grupy docelowej – rolników. Dotarcie do niej w internecie było głównym wyzwaniem, ponieważ wybrana grupa docelowa nie różni się znacząco zachowaniem od innych użytkowników internetu.
Realizacja i wdrożone rozwiązania
Do realizacji celów wykorzystano wiele narzędzi dostępnych w ramach Google Ads. Łączenie różnych kampanii oraz korzystanie z wielu sposobów kierowania reklam pozwoliło dotrzeć do odpowiednich użytkowników we właściwym czasie. Zastosowano zarówno kampanie behawioralne, kontekstowe czy tematyczne, jak i bardziej zaawansowane rozwiązania, takie jak Display Select Keywords czy Gmail Sponsored Promotions.
W kampanii wykorzystano również narzędzia DoubleClick – Display&Video 360 i Campaign Manager dla śledzenia i efektywnego wykorzystania potencjału kanału Display. Do stworzenia zaawansowanych kreacji graficznych zespół kreatywny They.pl wykorzystał system DoubleClick Studio (system udostępniony przez Google i wykorzystywany do tworzenia kreacji Rich Media).
Następnie kreacje zostały udostępnione poprzez DCM do emisji w modelu Programmatic za pomocą narzędzi DBM.
Aby dotrzeć dalej i maksymalnie wykorzystać potencjał, kampanie zostały posegmentowane pod względem urządzeń oraz serwisów (np. YouTube), na które zostały skierowane kreacje reklamowe. W projekcie przygotowano również kampanie wyświetlane na serwisach i portalach o tematyce rolniczej. Zastosowano także kierowanie konserwatywne w celu rozszerzenia grupy odbiorców, a co za tym idzie – zwiększenia zasięgu reklam i maksymalizacji sprzedaży produktów.
Optymalizacja działań
Optymalizacja kampanii search została wsparta narzędziami Search Ads 360. Pozwalało ono wykorzystać zaawansowane reguły automatycznej optymalizacji oparte na metodzie learningu przez algorytmy kampanii.
Do optymalizacji stawek kampanii wykorzystano również automatyzację w oparciu o reguły – np. do optymalizacji stawek kliknięcia wykorzystano eCPC, co pozwoliło na osiągnięcie większej liczby konwersji niższym kosztem.
W okresie promocji odbywały się również targi rolnicze w Kielcach. Aby wykorzystać tę okazję, została utworzona kampania geolokalizacyjna kierująca reklamy do użytkowników przebywających na targach oraz w bezpośredniej okolicy miejsca targów. Utworzona zo...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ...i wiele więcej!