Jak zacząć sprzedawać w internecie? Darmowy poradnik od najważniejszych firm z branży e-commerce

Aktualności ze świata e-commerce

Wielu przedsiębiorców chce popłynąć na fali wzrostu w branży e-commerce. Jednak początek tej drogi roi się od pułapek, dodatkowych kosztów i wykluczających się porad internetowych ekspertów. Postaw na wiedzę wieloletnich ekspertów, którzy podpowiedzą Ci, od czego zacząć prowadzenie biznesu on-line w najnowszym bezpłatnym ebooku “E-commerce od podstaw”.

Specjaliści z branży szacują, że globalna wartość rynku e-commerce w 2024 roku wyniesie 7 biliona dolarów. Na naszym rodzimym podwórku liczby również wyglądają imponująco – według danych z raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2022 roku 77% Polaków kupuje online, przy czym znacząco więcej osób dokonuje zakupów na stronach polskich (75%) niż na zagranicznych (32%). Wbrew powszechnemu przeświadczeniu branża e-commerce nie jest przesycona, a możliwości skalowania biznesu są ogromne.

Wyzwania w e-commerce

Jednak nie można zapomnieć o tym, że przedsiębiorca decydujący się na sprzedaż w internecie będzie musiał stawić czoła wielu zagrożeniom. Informacje na ten temat najlepiej zaczerpnąć ze sprawdzonych źródeł i od ekspertów z branży e-commerce, którzy od lat rozwijają swoją wiedzę. Od czego zacząć prowadzenie e-biznesu i jak sprostać wszystkim wyzwaniom? Zobacz, co radzą specjaliści z firm takich jak Allegro, eBay, Responso i BaseLinker.

Niska sprzedaż lub przestoje w e-commerce

Jedną z głównych przyczyn spadków sprzedaży i przychodów jest niewykorzystany potencjał drzemiący w strategii omnichannel. Stworzenie oraz prowadzenie sklepu internetowego stanowi dobry fundament, jednak obecnie klient oczekuje od nas obecności niemal wszędzie. Stawienie konsumenta na pierwszym miejscu, zapewniając spójne doświadczenie bez względu na wybrane przez niego miejsce dokonania zakupu, pozwala pozostać na czele w dobie olbrzymiej konkurencji w branży e-commerce.

“Ten model umożliwia optymalizowanie doświadczeń konsumentów na podstawie ich preferencji. Taka elastyczność wyboru wpłynie pozytywnie na wiarygodność marki oraz pomoże w utrzymaniu lojalnej bazy klientów. Szersza ekspozycja firmy oznacza większe prawdopodobieństwo dotarcia do nowych konsumentów, którzy potencjalne staną się naszymi klientami. Badania wykazują, że aż 73% klientów używa wielu kanałów podczas robienia zakupów. Co ciekawe znaczna większość konsumentów dowiaduje się o produkcie w jednym miejscu (np. sklep internetowy marki), a dokonuje zakupu w innym źródle (np. na platformie marketplace). Działanie w strategii wielokanałowej sprzedaży otwiera drzwi na pozyskanie ponad 21 mln nowych klientów miesięcznie”. Tak strategię wielokanałową opisuje Katarzyna Zdziech w darmowym ebooku “E-commerce od podstaw”.

Pobierz e-book „E-commerce od podstaw” za darmo >>

Słaba obsługa klienta

Pozytywne doświadczenie klienta z marką to jeden z głównych czynników sprzyjających lojalności konsumentów oraz zachęcających ich do stałego wspierania marki. Kupujący oczekują szybkich odpowiedzi na zapytania oraz sprawnego procesu zakupowego. Małe firmy często nie są w stanie sprostać tym wymaganiom. Z pomocą przychodzi automatyzacja, o czym pisze Wiktoria Sitarczyk z Responso:

“Automatyzacja procesów w takich obszarach jak integracje z hurtowniami, firmami kurierskimi staje się dla wielu biznesów oczywistością. Technologia pozwala zaoszczędzić sporo czasu – zarówno po stronie sklepu, jak i klienta – i finalnie wpływa na wzrost zadowolenia kupujących. Rozmawiając z właścicielami sklepów, widzę, że coraz więcej biznesów dostrzega korzyści wynikające z automatyzowania obsługi klienta. Trend ten dotyczy również firm, które zaczynają swoją działalność. W końcu narzędzia takie jak autoresponder są priorytetem w przypadku każdej firmy chcącej odnieść sukces na platformach typu Allegro lub Amazon, gdzie czas odpowiedzi na zgłoszenia klientów jest bardzo istotny. Od tego zależy ocena konta sprzedawcy – tym samym korzystne pozycjonowanie oferty. Korzyści płynące ze stosowania narzędzi automatyzujących obsługę klienta docenisz również, jeśli jesteś właścicielem”.

O czym jeszcze przeczytasz w darmowym ebooku “E-commerce od podstaw”?

  • Piotr Juszczyk, Główny Doradca Podatkowy inFaktu podpowiada, jak rozliczyć przychody z e-commerce.
  • Emil Walczak, Head of Implementation w BaseLinker daje kilka rad na temat tego, czym kierować się przy wyborze platformy sklepowej.
  • Magdalena Burda, Senior Content Development Specialist w Allegro opowiada, od czego zacząć sprzedaż na marketplace.
  • Monika Praczyk, Content Marketing Manager w Verseo daje wskazówki na temat tego, jakie działania prowadzić, żeby pozyskać ruch w sklepie internetowym oraz pisze o tym, jak prowadzić SEO w e-commerce.
  • Magdalena Grablewska, Head of Marketing w Przelewy24 zdradza, jak zagwarantować sobie wysoką konwersję w e-sklepie, dzięki przyjaznemu procesowi płatności.
  • Magdalena Tuszyńska, Strateg marketingowy w Hurtowni Ikonka podpowiada, w jaki sposób zarobić na dropshippingu.
  • Marcin Kuksinowicz, CEO w BL Paczka pisze o logistyce dla e-commerce.
  • Natalia Zacholska, Senior Email Deliverability Specialist w EmailLabs podpowiada, jak istotne są wiadomości transakcyjne dla nowych biznesów e-commerce.
  • Alicja Dzwonkowska, Project Manager w eMAG Marketplace odkrywa tajniki największej platformy marketplace w Europie Południowo-Wschodniej.
  • Lorna Dunne, Head of EU Export Sellers z firmy eBay daje wskazówki, jak zwiększyć sprzedaż eksportową.

Oprócz dużej dawki wiedzy w ebooku znajdziesz również unikatowe promocje na start (od Allegro, eBay, Przelewy24, BaseLinker, EmailLabs, Verseo) aby nowi przedsiębiorcy mogli z jednego miejsca czerpać korzystne oferty na rozbieg swojego biznesu.

Pobierz e-book „E-commerce od podstaw” za darmo >>

Przypisy