Jak zarabiać na e-commerce?

Niezbędnik e-commerce managera

Bardzo często przedsiębiorcy koncentrują się na inwestycji w przygotowanie sklepu WWW i wytworzeniu w nim jak największego ruchu. Efekty w postaci rosnącej liczby zamówień przychodzą w miarę szybko i inwestycja oceniana jest jako udana. Tymczasem coraz większa liczba zamówień internetowych, a co za tym idzie także zwrotów, stanowi obciążenie dla firmy w zakresie logistyki, obsługi klienta i księgowości.

Realizacja zamówienia klienta – zaczynając od zlecenia pakowania, poprzez rejestrację dokumentu sprzedaży, zamówienie wizyty kuriera i oklejeniu paczki listem przewozowym, po zaksięgowanie transakcji to praca, która przy pewnej skali zamówień wymusza wzrost zatrudnienia. Dodatkowo natłok zadań nieuchronnie powoduje błędy i opóźnienia w realizacji zamówień, a więc stanowi zagrożenie utraty klientów. Optymalizację kosztów najłatwiej osiągnąć dzięki automatyzacji czynności powtarzalnych, które w tle może wykonać system magazynowo-sprzedażowy. Oszczędność czasu i eliminacja błędów pozwala zwiększać przychody wielokrotnie szybciej niż zatrudnienie.

Zwiększ zyski z e-commerce z systemem ERP ODL

System ERP ODL, w pełni zintegrowany z dowolnie wybraną platformą WWW, pozwala na bezpieczny i efektywny rozwój kanału e-commerce, dzięki optymalizacji najważniejszych procesów. Zarządzanie asortymentem tj. dodawanie nowych produktów, ich klasyfikacja, zarządzanie dostępnością, polityką cenową, promocjami itp., odbywa się w module magazynowo-sprzedażowym systemu ERP ODL, obsługującym wszystkie kanały sprzedaży, a zarządzanie produktami na WWW sprowadza się tylko do sprawdzenia sposobu ich prezentacji. Nie ma potrzeby utrzymywania odrębnego procesu na potrzeby stron internetowych. Stany magazynowe dla sklepu WWW są aktualizowane w czasie rzeczywistym, a zamówienia automatycznie rezerwują towary w magazynie, więc braki uniemożliwiające realizację zamówienia klienta praktycznie nie występują. Status realizacji zamówienia widoczny w ERP ODL jest widoczny dla klienta sklepu WWW. Dzięki...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy