Jakie strategie rozwoju muszą przyjmować przewoźnicy, aby obsługiwać dynamiczny sektor e-commerce?

Niezbędnik e-commerce managera

Wartość rynku e-commerce w Polsce oceniana jest na ok. 50 mld zł przy stałej tendencji wzrostowej ocenianej na 20%-25% rok do roku. W sieci handlują już wszyscy – od gigantów po pojedynczych internautów. Ocenia się, że zakupów online w Polsce dokonuje więcej niż co drugi internauta, czyli może być to około 18 milionów osób.

E-commerce w Polsce to około 5% handlu detalicznego – dlatego rzeczą naturalną jest to, że rośnie również popyt na usługi logistyczne dedykowane obsłudze tego sektora. To zaś oznacza konieczność rozwoju po stronie operatorów logistycznych i rozwoju całego sektora usług KEP. Dynamiczny rozwój branży e-commerce powoduje, że strategiczne decyzje w zakresie obsługi e-handlu nie dokonują się już więc na zasadzie: obsługujemy ten sektor czy z niego rezygnujemy, ale: jakich zmian i inwestycji musimy dokonać w firmie, jak bardzo musi się nasza firma zmienić, aby właściwie obsłużyć klientów i odbiorców z sektora e-commerce. 

Ten segment rynku stał się bardzo wymagający, a firmy obsługujące go muszą nauczyć się działać – przy takiej dynamice rozwoju – w zupełnie innej skali niż jeszcze kilka lat temu. 

Obsługa klientów e-commerce przestała być już jedynie dostawą do klientów prywatnych, gdzie chodzi głównie o czas dostawy i zastanie odbiorcy w domu.

Firma Geis, która na rynek polski weszła dopiero w roku 2015, bardzo szybko zorientowała się...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy