Kilka prostych sposobów, jak obniżyć koszty prowadzenia sklepu internetowego

Technologia i logistyka

Kilkanaście lat temu nie było w Polsce zbyt wielu sklepów internetowych, które mogłyby ze sobą konkurować. Krótko mówiąc, kiedyś wystarczył ciekawy produkt i parę stów zainwestowanych w AdWords i Facebook, żeby e-sklep profitował. Czasy się zmieniły, na rynku jest duża konkurencja pracująca z minimalnym rabatem, dlatego osiągnąć ciekawe zyski jest coraz trudniej. W jaki sposób utrzymać sklep internetowy w stadium profitowania? Codziennie mamy kontakt z mnóstwem sklepów internetowych. Musimy potwierdzić, że w większości sklepów internetowych istnieje co najmniej jeden proces, który jest nieefektywny i konieczne byłoby, aby go naprawić. W tym tekście zapewniamy 3 praktyczne porady, które mogą pomóc zaoszczędzić koszty prowadzenia sklepu internetowego i usprawnić procesy.

Pracownicy e-sklepu

Według nas to najważniejsza część, a jednocześnie pięta achillesowa e-sklepu. Jeśli masz niezawodny oraz efektywny team – gratulacje. Ale co wtedy, kiedy czujesz, że Twoi pracownicy pracują nieefektywnie? Jak to sprawdzić i co z tym zrobić?

Na pewno nie polecamy stać za plecami swoich pracowników i kontrolować ich. Tracisz swój czas, a pracownik też tego nie doceni. 

Zamiast tego, spróbuj na pewien okres czasu (np. 7,10 lub 14 dni) wprowadzić tzw. „protokół dzienny”. Pracownicy zaznaczają każdą akcję wykonywaną w ciągu dnia. Wygląda to mniej więcej tak:

12.45-12.52 – odpisanie na maila odnośnie zamówienia nr 123456

12.52-12.57 – zmiana dotycząca zamawiania towaru u dostawcy

12.57-13.01 – kompletacja i pakowanie zamówienia nr 123456 

Poproś pracowników, żeby protokół dzienny był jak najbardziej szczegółowy. Będzie on miał dużo większą wartość dla Ciebie. Przygotuj się do tego, że nie spodoba się ten pomysł Twoim pracownikom, szczególnie tym, którzy pracują nieefektywnie. Na podstawie tych informacji jesteś w stanie uzyskać szczegółowy przegląd wszelkich działań i będziesz w stanie realizować niezbędne kroki, które zwiększą efektywność pracy. Kto wie... może się okaże, że do prowadzenia sklepu internetowego potrzebujesz mniej pracowników? Z drugiej strony, być może lepszym kierunkiem jest przeniesienie obsługi klienta na firmę zewnętrzną? Expandeco.com pomoże w tym procesie.

Usługi kurierskie

Jesteś długoletnim klientem tej samej firmy kurierskiej? Zresetuj współpracę! Skorzystaj z bardzo dużej konkurencji i wytwórz sobie u różnych firm kurierskich zapotrzebowanie na ich usługi. Na Słowacji jest wiele firm kurierskich oferujących dobrej jakości usługi, które walczą o każdego jednego klienta. Im większą ilość wysłanych paczek jesteś w stanie wygenerować, tym więcej siły przetargowej masz. Skorzystaj z tego, firmy kurierskie będą się wyprzedzać.

Dla początkujących, ale i długoletnich przedsiębiorców mamy jeszcze jedną radę :

Wyślij swoją ofertę wszystkim firmom kurierskim w jednym mailu, żeby one widziały swoją konkurencję! Będziesz zaskoczony, jak będą się wyprzedzać.

W ten prosty sposób możesz uzgodnić o 15% niższe ceny!

Outsourcing

Outsourcing w firmach daje coraz więcej o sobie znać. Dowodem jest np. rosnące zainteresowanie usługami naszej firmy Expandeco.com W stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, zainteresowanie naszymi usługami wzrosło o dziesiątki procent.

                                           CEO Expandeco Tomáš Vrtík

E-sklepy coraz częściej korzystają z usług outsourcingowych. Outsourcing opiera się na założeniu, że źródło zewnętrzne (firma) potrafi korzy...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy