Pracownicy e-sklepu
Według nas to najważniejsza część, a jednocześnie pięta achillesowa e-sklepu. Jeśli masz niezawodny oraz efektywny team – gratulacje. Ale co wtedy, kiedy czujesz, że Twoi pracownicy pracują nieefektywnie? Jak to sprawdzić i co z tym zrobić?
Na pewno nie polecamy stać za plecami swoich pracowników i kontrolować ich. Tracisz swój czas, a pracownik też tego nie doceni.
Zamiast tego, spróbuj na pewien okres czasu (np. 7,10 lub 14 dni) wprowadzić tzw. „protokół dzienny”. Pracownicy zaznaczają każdą akcję wykonywaną w ciągu dnia. Wygląda to mniej więcej tak:
12.45-12.52 – odpisanie na maila odnośnie zamówienia nr 123456
12.52-12.57 – zmiana dotycząca zamawiania towaru u dostawcy
12.57-13.01 – kompletacja i pakowanie zamówienia nr 123456
Poproś pracowników, żeby protokół dzienny był jak najbardziej szczegółowy. Będzie on miał dużo większą wartość dla Ciebie. Przygotuj się do tego, że nie spodoba się ten pomysł Twoim pracownikom, szczególnie tym, którzy pracują nieefektywnie. Na podstawie tych informacji jesteś w stanie uzyskać szczegółowy przegląd wszelkich działań i będziesz w stanie realizować niezbędne kroki, które zwiększą efektywność pracy. Kto wie... może się okaże, że do prowadzenia sklepu internetowego potrzebujesz mniej pracowników? Z drugiej strony, być może lepszym kierunkiem jest przeniesienie obsługi klienta na firmę zewnętrzną? Expandeco.com pomoże w tym procesie.
Usługi kurierskie
Jesteś długoletnim klientem tej samej firmy kurierskiej? Zresetuj współpracę! Skorzystaj z bardzo dużej konkurencji i wytwórz sobie u różnych firm kurierskich zapotrzebowanie na ich usługi. Na Słowacji jest wiele firm kurierskich oferujących dobrej jakości usługi, które walczą o każdego jednego klienta. Im większą ilość wysłanych paczek jesteś w stanie wygenerować, tym więcej siły przetargowej masz. Skorzystaj z tego, firmy kurierskie będą się wyprzedzać.
Dla początkujących, ale i długoletnich przedsiębiorców mamy jeszcze jedną radę :
Wyślij swoją ofertę wszystkim firmom kurierskim w jednym mailu, żeby one widziały swoją konkurencję! Będziesz zaskoczony, jak będą się wyprzedzać.
W ten prosty sposób możesz uzgodnić o 15% niższe ceny!
Outsourcing
Outsourcing w firmach daje coraz więcej o sobie znać. Dowodem jest np. rosnące zainteresowanie usługami naszej firmy Expandeco.com W stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, zainteresowanie naszymi usługami wzrosło o dziesiątki procent.
CEO Expandeco – Tomáš Vrtík
E-sklepy coraz częściej korzystają z usług outsourcingowych. Outsourcing opiera się na założeniu, że źródło zewnętrzne (firma) potrafi korzy...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ...i wiele więcej!