Po co mi program?
Inwestycja w program dla biura nieruchomości może mieć realny wpływ na lepsze wyniki i rozwój firmy. Profesjonalna organizacja pracy i zarządzanie ofertami to klucz do skuteczności. Prócz tego program zdejmuje część rutynowych obowiązków z pracowników. Dzięki temu mają czas na bardziej odpowiedzialne zadania. Zmniejsza im się też poziom stresu, a atmosfera w biurze ma szansę być lepsza. Ta na pozór prosta zmiana może przynieść szybkie i wymierne efekty w postaci nowych klientów. Wsparcie systemu informatycznego to także wyższy poziom usług co przekłada się na zysk.
Standardowy program stworzony dla wsparcia agencji nieruchomości może być udogodnieniem dla pracowników różnych działów. Jedną z jego głównych funkcji jest możliwość stworzenia bazy klientów i ofert. Konfigurowanie dobrego programu z dużymi portalami ogłoszeń powinno być proste i intuicyjne podobnie jak aktualizowania danych zebranych w biurowych bazach. Program dobrany do potrzeb twojej agencji potrafi przy pomocy kilku kliknięć otwierać dostęp do najważniejszych informacji. Należą do nich również terminy spotkań, notatki i uwagi. Szukając narzędzia informatycznego dla siebie, sprawdzajmy więc czy zawiera ono kalendarz z notatnikiem agenta i funkcją przypominania.
Co jeszcze może zrobić?
W zależności od potrzeb naszej firmy program może ułatwiać utrzymania stałego kontaktu z klientami. Skróci to czas naszej odpowiedzi do minimum i da partnerom poczucie, że są dla nas ważni. Stały kontakt przy wsparciu systemu to też mniejsze ryzyko opóźnień, niedopatrzeń i nieporozumień. To niezwykle ważne w branży nieruchomości gdzie inwestycje łączą się z dużą odpowiedzialnością finansową.
System informatyczny może być też realnym wsparciem naszych działań marketingowych. Ułatwia mailing i rozsyłanie ofert na portale z ogłoszeniami oraz prowadzi zaplanowane wcześniej kampanie reklamowe w social mediach. Odpowiednio skonfigurowany program nie tylko wykona za nas część zadań, ale i przypomni o krokach, które musimy nadzorować sami.
Jak widać odpowiednie narzędzie może pomagać nam w kluczowych działaniach zewnętrznych dotyczących najczęściej marketingu i promocji. Jeśli tego potrzebujemy, będzie też wsparciem w przydzielaniu zadań pracownikom oraz nadzorowaniu aktualnych ofert i transakcji. Z jednej strony ułatwi kontakt z klientami, z drugiej usprawni wewnętrzną wymianę danych. W praktyce odbywa się to najczęściej za pośrednictwem elektronicznego obiegu dokumentów. Do systemu można wprowadzić bieżące umowy, faktury czy rachunki, dzięki temu rutynowe procedury odbędą się szybciej.
Przegląd najlepszych programów
Na rynku istnieje co najmniej kilka profesjonalnych narzędzi informatycznych, które zostały stworzone dla wsparcia agencji nieruchomości. Różnią się między sobą zasadami działania i funkcjami jednak każde z nich przyniesie twojemu biznesowi konkretne korzyści.
Galactica Virgo
Program Galactica Virgo jest zintegrowany z platformą Profesjonalny Agent. Jego twórcy zapewniają, że jest w pełni zautomatyzowanym i intuicyjnym pomocnikiem na każdym etapie pracy agencji. Galactica Virgo to między innymi system wspomagający, baza ofert i kontrahentów czy inteligentna tablica informacyjna. Do jego funkcji należy też automatyczne kojarzenie nieruchomości i klientów. System może cyklicznie publikować nowe oferty, ponieważ obsługuje ponad 60 płatnych i bezpłatnych portali z ogłoszeniami. Współpraca ze stronami odbywa się w czasie rzeczywistym i automatycznie dostosowuje do wymagań konkretnej witryny. Właściciele firm, którzy zdecydują się właśnie na ten system, mogą korzystać też z wielu opcji dodatkowych. Należy do nich na przykład przeglądarka prywatnych ofert, opcja podpisu elektronicznego czy wysyłka ogłoszeń na portale społecznościowe.
IMO
Innym popularnym narzędziem jest IMO, czyli nowoczesny i łatwy w obsłudze program dla pośredników nieruchomości i deweloperów. Co ważne to integralna część oferty dla biur, której sercem jest IMOWEBSITE system do tworzenia i zarządzania stronami www. Jego ważną częścią jest IMOMLS - ogólnopolski kanał wymiany ofert między biurami korzystającymi z programu IMO. W system zostały wbudowane funkcje pozwalające na stały kontakt z klientami i wymianę dokumentów i plików.
IMO to cenny sprzymierzeniec marketingowy. Umożliwia automatyczny eksport ofert do ponad 100 portali z ogłoszeniami.
Do głównych zalet programu IMO należy też obsługa inwestycji, grupowanie ofert i zbieranie o nich informacji. Jego obsługa jest intuicyjna i prosta, dzięki czemu dotarcie do kluczowych danych zajmuje dosłownie chwilę. Omawiając IMO, warto wspomnieć też o wewnętrznym systemie wymiany ofert IMOMLS. Dzięki nim biura korzystające z tego narzędzia mogą nieodpłatnie wymieniać się ofertami.
ASARI CRM
Ciekawym systemem informatycznym jest też oprogramowanie dla biur nieruchomości ASARI CRM. Ma wszystko, czego potrzeba skutecznemu asystentowi. Wspiera sprzedaż, umożliwia tworzenie i zarządzanie bazą danych. Co ciekawe zapewnia też zdalny kontakt z firmą agentom w terenie. Czym jeszcze wyróżnia się ten program? Dzięki niemu w trybie automatycznym najszybciej prześlesz swoje ogłoszenia na wybrane portale ogłoszeniowe. Narzędzie ASARI CRM zapewnia też dostęp do największego w kraju systemu wymiany ofert, czyli MLS ASGAL.
Twórcy ASARI CRM szczycą się, że umożliwia on eksport ogłoszeń na witryny online w mniej niż 60 sekund. To spory atut. Im szybciej nasza oferta dotrze na portale, tym większe ma szanse na wyprzedzenie konkurencji. Omawiane narzędzie nie jest jednak jedynie wsparciem marketingowym. Ułatwia gromadzenie, przetwarzanie i analizę zebranych danych bez względu na to, czy dotyczą one ofert, czy klientów. ASARI CRM ma również wbudowane funkcje, dzięki którym możesz tworzyć materiały graficzne i oferty. Będą one spersonalizowane i zawsze opatrzone firmowym logo.
Potrzeby biura nieruchomości bywają różne. To, co łączy tego typu miejsca to fakt, że część obowiązków można scedować na profesjonalny program dla agencji. Narzędzia dostępne na rynku różnią się między sobą funkcjami i stopniem zaawansowania. Właśnie dlatego tak ważne jest, by przed zakupem systemu zapoznać się z jego charakterystyką. Tylko produkt dopasowany do naszych potrzeb może być realnym wsparciem dla pracowników różnego szczebla i wymiernie podnieść jakość marketingu i usług agencji.