Eparagon fiskalny to dokument w postaci elektronicznej, który całkowicie zastępuje drukowany paragon tradycyjny oraz w efekcie także fakturę imienną. Jest to w pełni zgodne z prawem i, wbrew opinii wielu mediów, działa już w Polsce na pełną skalę – w dużej mierze dzięki działalności eparagony.pl. Firma obsługuje już setki tysięcy eparagonów każdego dnia, na razie głównie podmiotów e-commerce.
Eparagon jest więc równy paragonowi na papierze, z tą różnicą, że jego forma jest elektroniczna. I ta wydawałoby się niewielka zmiana w obsłudze transakcji przynosi bardzo wymierne korzyści biznesowe: tak dla wyników sprzedaży, jak i procesów fiskalizacji czy logistyki w e-commerce.
Eparagony w ecommerce? To się (bardzo) opłaca
Wdrożenie eparagonów w e-commerce korzystnie wpływa na procesy sprzedaży. W jaki sposób? Opowiemy na przykładzie pana Jacka, właściciela e-commerce z branży beauty, który korzysta z systemu eparagony.pl.
W przeszłości proces wystawiania dowodów zakupu w sklepie internetowym pana Jacka był żmudny i czasochłonny: pracownik magazynu musiał wydrukować każdy paragon (i zazwyczaj czekać nad drukarką na kolejkujące się wydruki), a następnie odszukać odpowiednią paczkę i włożyć do niej dokument przed wysyłką. Później w sklepie wdrożono nawet faktury imienne, ale to i tak nie rozwiązywało problemu: paragony i tak trzeba było drukować i w dodatku ponosić dodatkowe koszty tego procesu: archiwizacji i księgowości.
Słowem: za dużo poświęconego czasu i niepotrzebnie wysokie koszty.
Co się zmieniło po wdrożeniu eparagonów?
W zasadzie wszystko – i automatyzacja to tutaj słowo klucz. Możliwość wystawiania eparagonów sprawiła, że w e-sklepie pana Jacka:
- Nie trzeba już drukować paragonów na papierze, a później wkładać je do każdej paczki z osobna przed wysyłką,
- Nie trzeba wystawiać faktur imiennych ani ponosić kosztów archiwizacji i księgowości w tym zakresie,
- Eparagon fiskalny jest wystawiany oraz przekazany kupującemu automatycznie i bez udziału pracownika.
Dotychczasowy żmudny proces zastąpił jeden dokument elektroniczny, wystawiany natychmiastowo i automatycznie.
Jaki był tego efekt?
- Obsługa transakcji, dotychczas ręczna, może „dziać się sama”: fiskalizacja została zautomatyzowana,
- Koszty fiskalizacji obniżyły się o 80% (czas pracy, papier, energia, amortyzacja, archiwizacja, księgowość),
- Logistyka zamówień stała się szybsza, a więc bardziej efektywna,
- Zwolniły się zasoby ludzkie, które można wykorzystać w innych obszarach biznesu,
- Firma stała się bardziej ekologiczna.
I, co ważne, samo uruchomienie eparagonów nie zajęło dłużej niż 24h.
24h. Tyle wystarczy, aby uruchomić eparagony w dowolnym e-sklepie
Aby móc wydawać eparagony fiskalne w sklepie internetowym przez system eparagony.pl, wystarczą dwa elementy:
- odpowiednia drukarka fiskalna online (urządzenie jest nadal wymagane przez prawo, jednak wbrew swojej nazwie już nic nie drukuje)
- integracja z systemem eparagony.pl: za pośrednictwem gotowych wtyczek/modułów na różnych poziomach, m.in.: systemów ERP (np. Subiekt, Comarch), integratorów (np. BaseLinker) czy platform e-commerce (np. WooCommerce). Dostępne jest także API.
Aktywacja eparagonów trwa zaledwie 24h. Wystarczy wypełnić krótki formularz rejestracji, skonfigurować wtyczkę oraz połączenie z drukarką fiskalną, przetestować… I gotowe!
Jeżeli chcesz raz na zawsze zapomnieć o kartonach z rolkami papierowych paragonów i sprawić, aby Twoje procesy sprzedaży jeszcze w Q4 tego roku stały się sprawniejsze niż kiedykolwiek… pomyśl o eparagonach.
Po więcej informacji zapraszamy na stronę eparagony.pl.