Uber Eats od kuchni, czyli logistyka „jedzenia z aplikacji”

Technologia i logistyka


Uber Eats to aplikacja mobilna pozwalająca na wygodne zamawianie jedzenia z lokalnych restauracji prosto pod drzwi użytkownika. W swoim działaniu przypomina poniekąd… klasyczny sklep internetowy. Zamiast półek z produktami znajdziemy tu jednak bogate i różnorodne menu z tysięcy lokalnych restauracji. Wystarczy tylko kliknąć wybrane danie, by dodać je do koszyka zakupowego.

W Polsce Uber Eats działa już od 2 lat. To kolejna usługa w portfolio firmy Uber, wykorzystująca elementy ekonomii współdzielenia i łącząca ze sobą trzy grupy użytkowników: zamawiającego jedzenie, restaurację przygotowującą danie oraz dostawcę, który dowozi posiłek pod wskazany adres. Jak jednak wygląda cały ten proces, nomen omen od kuchni?


Patelnie, garnki i… tablet: nowoczesne podejście do kuchennej klasyki

Wszystko zaczyna się od tzw. starter packu, który restauracje rozpoczynające współpracę z Uber Eats otrzymują od centrum logistycznego EUROCOMMERCE. Tak jak Z- restauracji dostępnej na platformie wyjeżdża posiłek w papierowej torbie Uber Eats, który trafia do plecaka dostawcy, a docelowo – do klienta – tak DO- restauracji trafia specjalnie skonfigurowany zestaw startowy z tabletem i materiałami marketingowymi od Uber Eats, przygotowany, spakowany i dostarczony właśnie przez EUROCOMMERCE. Restauracja można więc zapomnieć o drukowanych checkach, czyli papierowych zamówieniach spływających do kuchni: wszystko widzi na tablecie, w aplikacji klienckiej. To właśnie dzięki współpracy z EUROCOMMERCE Uber Eats może tak szybko skalować swój biznes w Polsce. I nie tylko w Polsce, ponieważ obydwie firmy współpracują ze sobą również na dwóch innych, zagranicznych rynkach.

Jak to się dzieje, że danie z aplikacji materializuje się na stole użytkownika? Od momentu „wyklikania” zamówienia w aplikacji Uber Eats, restauracja otrzymuje zamówienie w swojej aplikacji klienckiej, zainstalowanej na specjalnie w tym celu skonfigurowanym tablecie, konfigurowanym i dostarczanym w ramach starter-packu przez EUROCOMMERCE – logistyczne centrum dla sklepów internetowych, zlokalizowane w Zielonej...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy