Więcej ekologii na ostatniej mili

Aktualności ze świata e-commerce

W raporcie opublikowanym na początku 2020 roku przez World Economic Forum „The Future of the Last-Mile Ecosystem” wskazano, że rosnący popyt na dostawy e-commerce doprowadzi do zwiększenia się liczby pojazdów dostawczych w centrach miast o 36% do 2030 roku. Jak wynika z raportu, dzięki świadomym działaniom podmiotów tego „ekosystemu” konsekwencje te mogą być zredukowane nawet o 30%. 

Świadomość wpływu e-commerce na środowisko naturalne i życie w miastach mają, także sami e-konsumenci. Potwierdził to raport „Green Generation. Wspólnie na rzecz Ziemi”, zrealizowany przez firmę badawczą Mobile Institute. Zgodnie z jego wynikami informacje dotyczące stanu i zmian środowiska naturalnego śledzi 31% badanych internautów. Klienci e-commerce są w stanie zaakceptować pewne niedogodności w imię ekologicznych zakupów - są gotowi na dopłaty za ekologiczne opakowania (31%) czy wydłużony czas dostawy (44%).

Jednym ze sposobów ograniczenia emisji dwutlenku węgla jest rozszerzanie floty nisko i zero emisyjnych pojazdów, takich jak samochody elektryczne, samochody napędzane gazem ziemnym czy zasilane wodorem. Coraz częściej wykorzystuje się również rowery cargo, które nie zajmują praktycznie miejsca w przestrzeni miejskiej- komentuje Rafał Nawłoki, prezes zarządu DPD Polska.

Istotne jest optymalizowanie procesów doręczeń na ostatniej mili. Popularnym trendem wśród firm z...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy