Orientacja na potrzeby konsumentów pozwala proponować optymalne rozwiązania. Klient końcowy poszukuje możliwie najbardziej wygodnych ze swojej perspektywy opcji, które nie będą go w niczym ograniczać i przyczynią się do zachowania pełnej swobody w zakresie podejmowanych decyzji. Gwarancją komfortu są przesyłki, dostępne w automatach zlokalizowanych w sklepach w pobliżu miejsca zamieszkania. Odbiorca zyskuje czas, ponieważ nie musi specjalnie czekać na kuriera w domu, a przy okazji może wybrać się do centrum handlowego na przykład na zakupy. Sektor e-commerce nie lubi jednak próżni. Inwestycje w urządzenia odbiorcze i ich implementacja w miejscach do tej pory niedostępnych są wyłącznie kwestią czasu. Sam rynek rośnie wraz z potrzebami konsumentów, które również ewoluują w aspekcie nie tylko transportu czy logistyki, ale także mobilności, nowych technologii czy przyspieszania wszelkich procesów, realizowanych do tej pory w modelu tradycyjnym.
Otwarta sieć agnostyczna
Zwiększenie konkurencyjności kurierów, operatorów oraz sieci handlowych staje się dodatkowym obszarem do zagospodarowania na chłonnym, ale wciąż nie przesyconym rynku. Źródeł intensywnego rozwoju należy także szukać w agnostycznej sieci, która jest otwarta dla każdego operatora logistycznego, co w konsekwencji prowadzi do stworzenia platformy dla wszystkich podmiotów zainteresowanych technologicznym postępem, tym bardziej że w perspektywie jest budowa stosownej infrastruktury w parkingach podziemnych oraz apartamentowcach. Wolnostojące automaty o zróżnicowanych gabarytach, nie wymagające dodatkowego zaplecza, są już testowane za granicą, a kwestią czasu jest ich obecność także w Polsce.
Optymalizacja funkcjonowania ostatniej mili jest związana nie tylko...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ...i wiele więcej!