Z tego artykułu dowiesz się:
- Jakie są metody ustalania budżetów
- Jaką metodę wybrać w e-commerce
- Jakie cechy powinien posiadać optymalny ROAS
- Jak estymować metodą zadaniową
Z tego artykułu dowiesz się:
- Jakie są metody ustalania budżetów
- Jaką metodę wybrać w e-commerce
- Jakie cechy powinien posiadać optymalny ROAS
- Jak estymować metodą zadaniową
Sklepy internetowe rosną w siłę. Przychody rynku e-commerce są obecnie na rekordowym poziomie i zgodnie z prognozami w dalszym ciągu będą rosnąc. Z rozwojem sklepów internetowych związana jest również coraz większa skala nadużyć w zakresie nieuprawnionego wykorzystywania marek e-sklepów. Coraz częściej można spotkać się z nieuczciwymi praktykami w zakresie pozycjonowania, kampanii Google Ads, czy też wprost z podszywaniem się pod renomę innego sklepu. Jak zapobiegać takim działaniom i chronić markę sklepu internetowego?
Jeżeli działasz w sektorze e-commerce, prawdopodobnie korzystasz na swojej stronie internetowej z plików cookie, czyli popularnych „ciasteczek”. Z uwagi na fakt, iż pełnią one wiele pożytecznych ról - od stricte technicznych po marketingowe i statystyczne - trudno znaleźć serwis, który by ich nie stosował. Nie jest to jednak działanie prawnie obojętne, gdyż wiąże się z ingerencją w urządzenie użytkownika (instalacją w nim plików cookie), o czym należy go uprzednio poinformować oraz uzyskać stosowną zgodę. Jak robić to zgodnie z prawem, uwzględniając przy tym przepisy RODO oraz niedawny wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie „ciasteczek”? - zapraszam do lektury.
Zakładając swój pierwszy e-sklep, musisz zwrócić uwagę na wiele aspektów. Z jednej strony niezwykle istotna jest strategia, odpowiedni marketing, znajomość branży, chwytliwa nazwa i ciekawa identyfikacja wizualna, a z drugiej – aspekty techniczne, takie jak oprogramowanie i system płatności, jeżeli są wybrane pochopnie, mogą zaprzepaścić cały wysiłek, jaki włożyłeś w biznes.
Podróbki od lat nakręcają internetowy biznes. Jeśli wydaje Ci się, że podróbki to problem jedynie wielkich koncernów i domena chińskich platform sprzedażowych, to jesteś w sporym błędzie! Podróbkowy biznes zatacza coraz szersze kręgi i dotyka też niewielkich producentów oraz sklepy internetowe. Jak zatem chronić swoje produkty przed skopiowaniem i walczyć z podróbkami? Przepisy prawne przyznają wiele możliwości ochrony!
Sklepy internetowe chcące rozpocząć ekspansję sprzedaży za granicę, często zadają pytanie, czy przy ekspansji do innego państwa muszą w danym kraju zakładać działalność lub firmę, jak to dokładnie jest za granicą z obowiązkiem rejestracji siebie jako płatnika VAT itd. Dlatego zdecydowaliśmy się napisać artykuł, w którym dokładnie opiszemy ten temat. Zacznijmy od początku, a wyjaśnijmy wszystko po kolei.
Od dziś wszyscy przedsiębiorcy w Polsce mogą przy pomocy telefonu wystawiać faktury swoim kontrahentom lub fotografować i gromadzić w chmurze obliczeniowej papierowe dokumenty, potwierdzające poniesione przez nich wydatki. Jest to możliwe dzięki bezpłatnej aplikacji stworzonej przez Tax Care jako rozszerzenie Chmury Faktur – platformy do wystawiania, analizowania, przechowywania i przesyłania dokumentów księgowych.
Kiedy otwierasz swój biznes internetowy, starasz się zadbać o wszystkie szczegóły – dopracowujesz wygląd strony, dbasz o zdjęcia, opisy i promocje. Planujesz procesy sprzedażowe, logistyczne, obsługę klienta i jego doświadczenie. Został Ci już tylko ostatni krok, czyli wybór właściwego operatora płatności. Jak to zrobić i na co zwracać uwagę? Zapraszam do lektury!
O RODO powiedziano i napisano już wiele, jednak nieliczne publikacje podchodzą do tego tematu całościowo, opisując, jak nowe przepisy będą wpływały na konkretną branżę. Tym artykułem podejmuję wyzwanie, by przybliżyć Ci jak najwięcej aspektów wpływu RODO na Twój e-sklep. Mimo najszczerszych chęci nie wskażę w 100% wszystkiego, bo na to potrzebnych byłoby kilkaset stron…