Nie musisz powielać sukcesu Friza, Blowka, Stuu czy Rezigiusza, aby zarabiać dobre pieniądze na Youtubie. Nie musisz mieć humoru Wojtka Drewniaka czy wiedzy Radosława Kotarskiego. Zapewne nie słyszałeś nigdy o moich kanałach, a mimo to chyba się zgodzisz, że ponad 50 000 zł, jakie zarabiam na Youtubie miesiąc w miesiąc (z samych reklam) to dobry zarobek.
Kanałów takich, jak moje są na Youtubie tysiące. Niepozorne, średniej wielkości, nieznane, a ludzie którzy za nimi stoją są zupełnie anonimowi. Mimo to, te kanały generują miliony wizyt i dziesiątki tysięcy złotych każdego miesiąca. Sukces na YT nie bierze się z super pomysłu czy talentu. Moim zdaniem jest wynikiem trzymania się kilku podstawowych zasad konsekwentnie i wystarczająco długo. Dzisiaj zdradzę Ci trzy wskazówki, co możesz robić, aby dobrze zarabiać na Youtubie.
Stosuj Evergreen content
To wiecznie żywa i ponadczasowa treść, która wygeneruje ruch na Twoim kanale przez lata. Twórz filmy, które zawierają ponadczasowe informacje, porady lub wskazówki. Taki content będzie przydatny dla użytkowników, pomimo upływu czasu.
Za przykład Evergreen content może tutaj posłużyć kanał Wheel with it. Szymon, założyciel kanału, przedstawia między innymi historie marek różnych samochodów. Możecie obejrzeć serię odcinków na temat pasjonatów motoryzacji oraz ich niezwykłych samochodów. Trzeba przyznać, że ludzi zawsze interesowała, interesuje i będzie interesować motoryzacja. Każdy z nas zna chociaż jednego pasjonata lub pasjonatkę czterech kółek.
Podstawowym odróżnieniem Evergreen content od treści o charakterze tymczasowym jest zdolność przyciągania wejść na stronę. Filmy przedstawiające aktualną ofertę lub nagrywane pod wpływem trendów przyniosą Ci duży ruch jedynie w krótkim okresie po publikacji. W przeciwieństwie od tego, Evergreen content jest w stanie przez bardzo długi czas zaspokoić potrzeby użytkowników.
Przykład:
Dobrym przykładem Evergreen contentu jest składanka piosenek dla dzieci z takimi ponadczasowymi przebojami, jak stary niedźwiedź mocno śpi czy jedzie pociąg z daleka. Te piosenki zamieściłem na moim kanale LULANKO w maju 2016 roku. Pomimo wzlotów i spadków nieprzerwanie dla mnie zarabiają. Do dzisiaj generują mi ponad 3000 wizyt dziennie i zarabiają ponad 2,75 USD za każde 1000 wyświetleń. Film nie zawsze jest na wyżynach swoich możliwości, ale nigdy nie spada blisko zera (nie licząc chwilowych problemów z Youtubem co widać na screenie). Przynosi zysk i to jest w Evergreen content najpiękniejsze.
Evergreen content to sposób aby na swojej treści zarabiać zawsze. Dzień w dzień, nawet po latach od publikacji filmu
Przykłady treści szybko dezaktualizujących się:
- Artykuły newsowe
- Reportaże i felietony odnoszące się do obecnej sytuacji
- Trendy w modzie, przemyśle, technologii itp.
- Opisy dezaktualizujących się produktów
- Statystyki
Przykłady nieśmiertelnych treści to:
- Poradniki
- Recenzje produktów o długiej żywotności
- Listy i wskazówki, np. 5 sposobów na…
- Porównania i rankingi
- Case study
- Historia, np. omówienie postaci i wydarzeń historycznych
2. Załóż kanał w niszy
Prawdopodobnie wydaje Ci się, iż najlepiej założyć kanał, który zainteresuje szerokie grono odbiorców. Dzięki temu wyświetlenia filmu po kilku dniach poszybują do tysięcy, potem milionów. Niestety możesz się rozczarować. Pamiętaj, YouTube jest ogromny! Zawiera mnóstwo kanałów, tworzą go miliony twórców, a oglądają ludzie z całego świata. Zastanawiasz się więc jak wyróżnić się na tle innych twórców? POSTAW NA NISZĘ. Pomyśl o założeniu kanału i dodawaniu contentu dla mniejszego grona odbiorców. Może przynieść Ci to większe zainteresowanie, niż jesteś w stanie sobie wyobrazić J
Spora część twórców odniosła duży sukces tworząc niszowe filmy dla niszowych odbiorców. Świetnym przykładem może być kanał Baniak Baniaka. Jego twórca w swoich filmach prowadzi sesję RPG (z ang. role-playing game, znane w Polsce jako ,,gry wyobraźni’’) ze znanymi osobami. Wybrał niszowych odbiorców, ale co widać po wyświetleniach – to mu się opłaciło.
Materiał niszowy ma mniejsze zasięgi, jednak jest wart więcej dla reklamodawców, a przez to j...