Tego dnia właściciele sklepów internetowych mogą liczyć na wysokie obroty oraz zyski. Muszą być jednak przygotowani na potężny ruch i być w stanie zapewnić klientom płynność i wygodę dokonywania zakupów. Raport firmy Veeam[1] dotyczący zarządzania danymi w chmurze w 2019 r. pokazał, że decydenci IT z branży detalicznej, dystrybucyjnej i transportowej doświadczyli średnio w ciągu ostatnich 12 miesięcy sześciu przerw w działaniu infrastruktury, a każda z nich trwała średnio aż 77 minut. Każde opóźnienie w działaniu może odstraszyć potencjalnych klientów, a awaria całkowicie pozbawić przedsiębiorcę zysku i nadszarpnąć jego reputację. Co więcej, rozczarowany konsument może już nigdy nie wrócić na stronę sklepu, na której spotkał się z problemami technicznymi.
– Podczas gorących okresów wyprzedaży, a w szczególności tych, które kumulują się jednego dnia, sklepy muszą dysponować solidną, ale i skalowalną architekturą IT. To, co doskonale sprawdza się praktycznie przez cały rok, w okresie promocji i związanych z nimi „pików” klientów i zamówień może nie wystarczyć. Remedium na to są systemy chmurowe, które poprzez swoją skalowalność w prosty i szybki sposób są w stanie sprostać nagłemu wzrostowi ruchu w sklepie internetowym. Aby nie utracić bezpowrotnie możliwości realizacji zamówień w przypadku awarii wynikającej z przeciążenia infrastruktury, sklep musi na bieżąco wykonywać kopie zapasowe. Ważne jest przy tym, aby te zapisane dane były wykonywane zgodnie z zasadą Veeam 3-2-1, gdzie tworzone są trzy kopie, na przynajmniej dwóch różnych nośnikach, a przynajmniej jedna z nich zapisywana jest poza systemami w firmie np. właśnie w chmurze. Niebagatelne znaczenie ma tutaj także czas, w jakim oprogramowanie jest w stanie przywrócić pełną funkcjonalność działania sklepu. W takim dniu jak Black Friday ogromne znaczenie ma fakt czy ten proces zajmie zaledwie kilka minut, czy będzie trwał kilka godzin – komentuje Andrzej Niziołek, dyrektor regionalny w Veeam Software, dostawcy profesjonalnych narzędzi do backupu.
Statystyki zaprezentowane przez Gemius za 2018 r.[1] nie pozostawiają wątpliwości, że również 2019 r. zapewne zostanie uznany za rekordowy pod względem ruchu na witrynach w Black Friday. Tylko tego dnia dziesięć największych stron e-commerce w Polsce odwiedziło ponad 7,3 mln osób – to o 747 tys. niż w 2017 r. W trakcie wyprzedaży Cyber Monday (mającej miejsce 26 listopada 2018 r.) przyrost rok do roku był jeszcze większy i wyniósł 1,16 mln osób. To wielkie liczby, na które dostawcy sklepów muszą być przygotowani. Nie wszystkim się to udaje, co pokazuje choćby przykład sklepu John...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ...i wiele więcej!