Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj nasz artykuł: "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań"
Sklepy internetowe, które swoim asortymentem wpisują się w idealny prezent dla mam, powinny zaplanować skuteczną reklamę w sieci. Na co zwrócić szczególną uwagę w obliczu obecnej sytuacji COVID-19? Jakie prezenty będą najchętniej wyszukiwane?
Dlaczego Dzień Matki w 2020 roku będzie ważniejszy niż zwykle? W tym roku prezent z okazji Dnia Matki w oczach kupujących będzie szczególny, przede wszystkim ze względu na chęć wyrażenia swoich emocji. Pandemia oraz przymusowa izolacja uzmysławia, jak bardzo brakuje nam relacji z bliskimi, a chęć obdarowania ich upominkiem wzrasta. Dlatego już zawczasu warto uruchomić przemyślaną i dedykowana kampanię reklamową pod tę okazję.
Wcześniej, więcej, oryginalnie
COVID-19 przeniósł większość naszych poszukiwań do sieci. Tradycyjnie na dwa tygodnie przed 26 maja szukaliśmy pomysłów na prezent dla swojej mamy. W tym roku przewidywania rynkowe wskazują, że będziemy szukali wcześniej pomysłów na prezent. I to na prezent nieszablonowy, który pokaże, jak bardzo kochamy i doceniamy nasze mamy. Nie dziwi więc, że w tym roku królują oryginalne pomysły na prezent – personalizowane oraz takie, w przygotowanie których włożyliśmy więcej czasu i energii. Jak wskazują Dane Google Trends, 42% wyszukiwań związanych z Dniem Matki dotyczy pomysłów na unikalne prezenty (Polska, rok 2020), dlatego też warto zaplanować promocję tych produktów, które mogą być spersonalizowane (np. biżuteria, akcesoria, fotografie). Oczywiście nie oznacza to, że nie sięgniemy po sprawdzone kategorie, jak np. kosmetyki pielęgnacyjne bądź suplementy, jednak nawet tu zastanówmy się, czy nie dodać do koszyka opcji zapakowania prezentu czy gratisowej kartki z życzeniami, która będzie dodana do wysyłki.
Warto wiedzieć!
1 na 20 wyszukiwań związanych z Dniem Matki odbywa się na YouTube. Warto więc wykorzystać ten kanał do komunikacji sprzedażowej i zwiększyć liczbę materiałów wideo.
Analizując dane MuchNeeded.Com, widać, że w Europie Zachodniej lubimy z okazji Dnia Matki obdarowywać także nasze babcie, siostry, przyjaciółki i córki – ponad 35% konsumentów kupuje prezent nie tylko dla swojej mamy. Dlatego planując komunikację, warto ją poszerzyć o te dodatkowe grupy, zwiększając tym samym liczbę i wartość koszyków.
Co zrobić, aby sprzedać więcej?
Postaw na social media
Nie poprzestawaj na swojej stronie www, nawet jeśli Twoja sprzedaż opiera się tylko na niej. Prowadź dialog z klientami za pomocą platform social media, które świetnie sprawdzają się w kreacji potrzeb, podpowiadając o pomysłach na prezent, o których sami jeszcze nie pomyśleliśmy. W ten sposób nawiążesz lepsze relacje z grupą docelową i zwiększysz przychody z kampanii.
Dużą siłą napędową w prezentacji produktów są kampanie Facebook Ads. Dobór odpowiednich formatów umożliwia łatwe i wygodne przeglądanie asortymentu e-sklepów z poziomu Facebooka. Warto zadbać o szczegółowe linkowanie każdego z produktów. Ze względu na okazjonalne kampanie wskazane będą także wyświetlenia reklam na Instagramie. Obecnie młode pokolenia już nie tylko komunikują się za jego pomocą, ale również szukają produktów poprzez wpisywanie hashtagów niczym w wyszukiwarce Google. Social media to również dobra forma ze względu na podawanie produktów na przysłowiowej tacy. Użytkownik, przeglądając swoją tablicę aktualności, otrzymuje także naturalną formę promocji w postaci chociażby atrakcyjnych postów.
Zadbaj o właściwe komunikaty
W czasie pandemii nawet klasyczna komunikacja sprzedażowa powinna zawierać w sobie elementy komunikacji kryzysowej. Warto poinformować swoich klientów, że firma nadal działa, czego klienci mogą oczekiwać, składając zamówienie, oraz jaki będzie...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ...i wiele więcej!