Pozycjonowanie w Rosji, na Ukrainie i Białorusi
Myśląc o SEO w Rosji, na Ukrainie i Białorusi, musimy mieć na uwadze nie tylko uwarunkowania językowe i kulturowe ale także polityczne – w grę wchodzi bowiem rosyjska wyszukiwarka Yandex. Warto tu od razu zaznaczyć, iż jest ona powoli ale skutecznie rugowana przez władze Ukraińskie. Oznacza to, iż w tym kraju warto pomyśleć nad tym jakim językiem posługują się nasi potencjalni klienci – czy są ukraińsko-języczni (Google) czy też rosyjsko-języczni (Google i Yandex) – wszystko zależy od lokalizacji w jakiej mieszkają (w uproszczeniu – zachód kraju mówi po ukraińsku, centrum jest dwujęzyczne, a wschód bardziej rosyjsko-języczny).
Dużo klarowniej sytuacja przedstawia się w przypadku wejścia na rynki Białoruski oraz Rosyjski – do czynienia mamy z językiem rosyjskim jednak musimy pamiętać, iż wtedy o pozycje i ruch walczymy z dwóch wyszukiwarek – amerykańskiego Google i rosyjskiego Yandexa.
Tutaj drobna uwaga – pomimo, iż obie firmy robią wiele aby zmusić Cię do wykupienia reklam płatnych to właśnie SEO, w większości branż, ma najwyższy współczynnik konwersji.
Content Marketing w dla odbiorców ukraińsko i rosyjsko języcznych
W obu wymienionych powyżej przypadkach (Google i Yandex) niezbędny będzie nam content marketing – jest to związane zarówno z lejkiem zakupowym (który często rozpoczyna się właśnie od tekstu poradnikowego), kreowaniem wizerunku, a także samym procesem pozycjonowania – dziś, jednym z czynników rankingowych dla domen jest tzw. Topical Trust Authority, a więc współczynnika oceniającego eksperckość i wyczerpanie tematyki przez daną stronę. Jeśli chcesz aby Twój content sprzedawał i budził zaufanie odbiorców musi być on napisany przez Native Speakera z danego kraju (pamiętajmy o „odmianach” języków związanych z lokalnymi naleciałościami). Tworząc teksty na swoją stronę – artykuły poradnikowe, opisy kategorii czy też produktów – ważne aby poza poprawnością językową i gramatyczną były one zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek – Google i Yandexa. W przypadku tych pierwszych pomogą nam narzędzia Surfer SEO i Senuto, optymalizacja pod rosyjską wyszukiwarkę wymaga więcej pracy manualnej.
Warto w tym miejscu wspomnieć również o możliwości zdobywania ruchu, klientów i poprawiania swojej pozycji w Google i Yandex poprzez kampanie publikacji poradnikowych artykułów powiązanych tematycznie z Twoją formą na portalach lokalnych bądź branżowych. Zalecam w takim przypadku zlecenie indywidualnego outreachu (bezpośredniego kontaktu z właścicielami domen na jakich chcemy publikować nasze treści).
Reklama płatna
Oczywiście reklama w wyszukiwarkach to nie tylko tzw. „wyniki organiczne” – warto także zainteresować się jej płatną odmianą. Pamiętaj, iż wachlarz tego typu działań jest bardzo szeroki i rozpoczynać się może od najbardziej znanych „adsów” (wyniki wyświetlające się nad wynikami organicznymi po wpisaniu danego hasła) jak i bardziej subtelnych form – remarketingu czy odmian Google Shoping. Yandex również posiada podobne możliwości reklamowe...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ...i wiele więcej!