Wyszukiwarka lokalna to bardzo ważny element każdego e-commerce, a jednak nie każdy zajmujący się marketingiem sklepów o tym wie i docenia jej znaczenie. Od bycia świetnym źródłem ruchu z organic po bycie miejscem, gdzie tracimy wielu klientów, strony wyników wyszukiwania mają ważną rolę w Twoim e-commerce. Sprawdź, czy znasz te 5 aspektów ich optymalizacji i wykorzystania.
Dla wielu Polaków rozpoczyna się kolejny tydzień pracy na home office. Równo z jej startem, w domodi.pl postanowiliśmy sprawdzić, czy, a jeśli tak, to za co lubimy ten zdalny tryb pracy, który od teraz stał się naszą nową rzeczywistością.
Fora dla marketerów kipią od komentarzy i wymiany informacji - spadki na giełdzie i spadki w SEO - pisze Adam. Dla szkoleń offline i restauracji - reklamy wstrzymane - dodaje Tomasz. Wszyscy zauważają spadki oglądalności. Gdy w środę 11 marca ogłoszono, że zajęcia w szkole zostaną odwołane od następnego tygodnia, w marketach i dyskontach rozpoczęło się masowe wykupywanie żywności o przedłużonej przydatności do spożycia. Klienci odeszli od komputerów, a właściciele eCommerce poczuli chłód na plecach.
Firma Yahoo zwiększyła ruch na stronie o 9% ,dzięki redukcji czasu potrzebnego na załadowanie witryny o 0.4 sekundy. Smart Furniture, amerykański gigant branży meblarskiej, po optymalizacji czasu ładowania strony, zanotował wzrost ruchu organicznego aż o 20%.
Szybkość ładowania jeszcze nigdy nie była tak istotna. Dzisiejszy konsument jest coraz mniej cierpliwy. Oczekuje natychmiastowego dostarczenia treści, bez zbędnego oczekiwania. To dlatego prędkość wczytywania strony stała się gorącym tematem ostatnich lat. Dotyka to szczególnie branżę sklepów internetowych, gdzie solidnie zbudowana witryna stanowi fundament zyskownego biznesu.
Jeżeli działasz w sektorze e-commerce, prawdopodobnie korzystasz na swojej stronie internetowej z plików cookie, czyli popularnych „ciasteczek”. Z uwagi na fakt, iż pełnią one wiele pożytecznych ról - od stricte technicznych po marketingowe i statystyczne - trudno znaleźć serwis, który by ich nie stosował. Nie jest to jednak działanie prawnie obojętne, gdyż wiąże się z ingerencją w urządzenie użytkownika (instalacją w nim plików cookie), o czym należy go uprzednio poinformować oraz uzyskać stosowną zgodę. Jak robić to zgodnie z prawem, uwzględniając przy tym przepisy RODO oraz niedawny wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie „ciasteczek”? - zapraszam do lektury.
Ostatnie zmiany polityczno-gospodarcze jakie miały miejsce u naszych wschodnich sąsiadów pozwalają coraz śmielej spoglądać na możliwość ekspansji biznesów opartych o sprzedaż kanałami internetowymi – SEO, reklamami płatnymi czy też promocją poprzez social media. Co więcej powiększająca się wspólnota ukraińska oraz białoruska w Polsce pozwalają myśleć o wejściu z towarami jak i usługami właśnie w tę niszę – a więc kierowaną do osób ukraińsko bądź rosyjsko-języcznych w Polsce. Jak zrobić to skutecznie i zwiększyć przychody swojej firmy, nie przepalając przy tym budżetów na zbędne działania? Poniżej znajdziesz wskazówki jakie mogę Ci dać na podstawie własnych doświadczeń.
Dalsza część ulepszeń w celu poznania użytkownika. Dokonaj zmian i odkryj nowe, lepsze dane dotyczące Twoich użytkowników!
Jednym z bardziej popularnych powiedzeń w biznesie jest „jeśli nie możesz tego zmierzyć, nie możesz tym zarządzać”. Szczerze mówiąc, nie do końca się z tym zgadzam – jest całe mnóstwo rzeczy, którymi zarządzamy w firmie na co dzień, nie określając do nich jakichś konkretnych parametrów. Zdecydowanie łatwiej jednak zarządza się mierzalnymi rzeczami i jeśli jesteś w stanie zbudować wskaźniki, których wartości opowiedzą Ci o Twoim biznesie, koniecznie powinieneś to zrobić.
Jednym z najważniejszych celów prowadzenia biznesu, jest zwiększanie dochodów. W internecie opublikowano wiele scenariuszy wskazujących prostą drogę realizacji tego zadania. Skąd zatem wiedzieć, który powinieneś zastosować i który sprawdzi się w Twoim sklepie? Ten artykuł nie odpowie na to pytanie, ale zawiera praktyczne wskazówki, od czego powinieneś zacząć.
Zastanawiasz się, jak ulepszyć swój sklep internetowy i zyskać nowe informacje o swoich użytkownikach. Chcesz lepiej monitorować ruch z mailingów, wiedzieć, z jakiego źródła pochodzą. Chcesz w Google Analytics (GA) zliczyć, ile osób otworzyło Twój e-mail, aby mieć wszystkie dane w jednym miejscu. Zastanawiasz się, czy użytkownicy otwierają dokumenty prawym przyciskiem myszy oraz – co najciekawsze – ile razy „Użytkownik” wypełnił formularz kontaktowy. Jeśli tak, to opisane w tym artykule ulepszenia są właśnie dla Ciebie!
W sieci bardzo często dzielimy się opiniami dotyczącymi produktów i marek. Chwalimy, skarżymy, pytamy o rekomendacje. Tak samo postępują nasi klienci. Jak zatem szybko i efektywnie wyłapywać te wzmianki, a wyniki przekuć na wymierne efekty biznesowe?