1. Synerise S.A.
Nasze zestawienie zaczynam od bardzo popularnego ostatnimi czasy rodzimego Synerise. Wsparcie dla krakowskiego klubu piłkarskiego sprawiło, że w mediach szeroko i głośno jest o założycielu systemu Jarosławie Królewskim. Synerise S.A. (dawniej HG Intelligence) zajmuje się wytwarzaniem oprogramowania do zarządzania kampaniami marketingowo-sprzedażowymi i wykorzystuje do pracy algorytmy sztucznej inteligencji (Al Growth Cloud).
Synerise o sobie:
„Jesteśmy technicznymi artystami i rewolucjonistami. Poruszamy biznes, nieustępliwie rzucając wyzwanie technologicznemu status quo. Demokratyzujemy technologię przyszłości, koncentrując się na ciągle ewoluujących innowacjach. Tworzymy inteligentne, kompleksowe rozwiązania technologiczne, dane naukowe oraz platformy i rozwiązania AI, aby umożliwić niespotykany wzrost dla naszych klientów. Jesteśmy zespołem złożonym z różnorodnych i odważnych ludzi, którzy chcą się stale rozwijać i poszerzać horyzonty.”
Synerise jest to platforma Customer Engagement and Business Growth. Zawiera ona wiele funkcji narzędzi klasy business intelligence, marketing automation oraz revenue performance management, a także personalizacji, CRM i analityki internetowej. Dla firm B2B i B2C oznacza to możliwość pozyskiwania informacji o zachowaniu klientów – zarówno online, jak i offline, analizowania ich i wykorzystywania w kontekście zwiększania efektywności działań biznesowych. Oprócz klasycznej, demograficznej segmentacji Synerise wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego. Bazują one na analizie nie tylko danych historycznych, ale i bieżących zebranych w czasie rzeczywistym. Taka funkcjonalność platformy pozwala na kompleksowe zarządzanie relacjami z klientami, a także tworzenie spersonalizowanych ścieżek zakupowych klienta.
Synerise posiada autorski silnik AI. Algorytmy sztucznej inteligencji analizują pozyskane o użytkownikach dane i na ich podstawie rekomendują produkty wizualnie podobne lub alternatywne, które potencjalnie mogą wzbudzić zainteresowanie, sugerują towary komplementarne, tworzą rekomendacje personalizowane lub dotyczące zawartości koszyka. Synerise wykorzystuje własną bazę danych in-memory oraz autorskie algorytmy sztucznej inteligencji, jednocześnie korzystając z oprogramowania zewnętrznego, m.in. Microsoft Azure, Apache Hadoop, Spark, Kafka, Yarn.
Narzędzie jest dedykowane głównie dla dużych przedsiębiorstw, sieci handlowych prowadzących sprzedaż zarówno online, jak i offline i chcących efektywnie zbierać dane o aktywności użytkowników we wszystkich kanałach sprzedaży oraz posiadających duże budżety reklamowe. Jest również dostępne dla mniejszych przedsiębiorstw, które jednak nie będą mogły w całości skorzystać z jego potencjału. Firma pozwala sobie na pewną elastyczność w ramach dopasowywania narzędzia do potrzeb klienta, oferując również tworzenie funkcjonalności dedykowanych.
Synerise posiada wszystkie niezbędne narzędzia do tworzenia i prowadzenia kampanii digital przy wykorzystaniu e-mail, SMS, web push, mobile push, dynamic content, RTB czy landing page:
- monitoring zachowań konsumenckich na stronie internetowej – website visitor tracking,
- zbieranie danych z aplikacji mobilnych – mobile tracking,
- obserwację mediów społecznościowych,
- analizowanie informacji gromadzonych dzięki działalności call centers,
- monitorowanie zewnętrznych stron internetowych,
- wykorzystywanie geolokalizacji,
- dane transakcyjne,
- wykorzystywanie technologii Bluetooth, Wi-Fi i beacon w sklepach stacjonarnych i punktach sprzedaży
Moduł | Elementy |
Pragmatic AI |
|
Omnichannel Experience |
|
Customer Intelligence |
|
Hyper Personalization |
|
Business Analytics |
|
Data Orchestration |
|
Każda wycena i wdrożenie narzędzia odbywa się indywidualnie dla każdego klienta. Według wcześniejszej witryny miesięczny koszt subskrypcji zaczynał się od kwoty 129 dol. Obecnie dostępny jest darmowy okres próbny na zapoznanie się z narzędziem przez 21 dni.
Modele biznesowe:
- SaaS,
- Private Cloud,
- On-Premise (self-hosted)
Nagrody
- Ernst and Young – 30 Global Innovative and Technology High Growing Startups
- Kraków Special Economic Zone – 20th Anniversary Price – Best Startup
- Microsoft Global Retail Award 2018 Runner Up
- Microsoft New Poland Partner of the Year 2017
- Microsoft Poland Partner of the Year 2018
- New Europe 100 by Respublica, Google, Financial Times
- Retail Evolution Award 2016 by RetailNet
- The Most Innovative Polish Study Program
2. Exponea
Założona w 2015 roku w Bratysławie Exponea Experience Cloud to platforma do obsługi klientów i zarządzania danymi, która przyśpiesza rozwój e-commerce dzięki automatyzacji zaradczej opartej na sztucznej inteligencji oraz pomaga poprawić kulturę firmy dzięki lepszej współpracy między departamentami i koncentracji na klientach. Firma wspiera handel elektroniczny na całym świecie, dostarczając swoim klientom wysoce spersonalizowane doświadczenia, podnosząc współczynniki konwersji.
Exponea jest najszybciej rozwijającą się firmą SaaS w Europie według listy SAAS 1000 i numerem 1 w dziedzinie oprogramowania do automatyzacji marketingu 2017 od G2CROWD. Dzięki zespołowi ponad 140 profesjonalistów działających na całym świecie Exponea pomaga klientom na pięciu kontynentach uzyskać maksymalną wartość ze zbierania danych o interakcjach użytkowników, analizowania ich i odpowiedniej reakcji. Ponad 1000 e-commerce i analitycznych specjalistów używa teraz Exponea.
Narzędzie jest dedykowane dla sklepów internetowych. Wcześniej głównym segmentem rynku, na którym firma się skupiała, były sklepy modowe, natomiast w miarę rozwoju narzędzia firma prowadzi ekspansję również w inne sektory rynku. Według bezpośredniej informacji, minimum, jakie trzeba spełnić, aby myśleć o wdrożeniu tego narzędzia, to więcej niż 200 tys. wejść na stronę miesięcznie.
Część systemu | Elementy |
Kampanie |
|
Analityka |
|
Integracje | PostgreSQL, MySQL, BigQuery, Shopify, Facebook Ads, Zapier, Amazon Alexa, Google Adwords, Mailgun |
Importowanie i przechowywanie danych |
|
Exponea to sieć modułów wykorzystujących sztuczną inteligencję i analitykę danych w czasie rzeczywistym pomagających zwiększyć zaangażowanie, retencję i sprzedaż dla internetowych firm B2C.
Exponea pomaga internetowym firmom B2C zrozumieć swoich klientów i komunikować się z nimi w atrakcyjny sposób. Narzędzie podzielone jest na kilka pakietów, które można łączyć dowolnie w zależności od potrzeb:
- jądro systemu – platforma danych użytkowników z śledzeniem cross-device i analityką,
- zarządzanie omnichannel,
- platforma do optymalizacji konwersji,
- rekomendacje produktowe,
- moduł predykcji.
Exponea umożliwia bezpośrednią realizację działań na jednej platformie, ponieważ bezproblemowo obejmuje cały proces, do którego należą:
- przechwytywanie danych z dowolnego źródła,
- moduł analityki czasu rzeczywistego zawierający zaawansowane funkcje, takie jak modele atrybucji i prognozowania,
- automatyzacja marketingu z kreatorem kampanii drag’n’drop,
- omnichannel (e-mail, SMS, push, FB Messenger, niestandardowe grupy odbiorców, webhacks, bannery, personalizacja, backend export).
Klienci mogą ponadto korzystać z chmury prywatnej, a także uzyskać dostęp do ekosystemu Hadoop Exponea.
Najnowsza zmiana polega na tym, że Exponea jest zintegrowana z Amazon Alexa i można ją kontrolować za pomocą poleceń głosowych.
Według firmy największą zaletą rozwiązania jest dopasowanie narzędzia pod potrzeby klienta – budowanie go z modułów. Wszystkimi kampaniami można zarządzać z poziomu jednego dashboardu. Dodatkową zaletą jest doskonały suportem, który odpowiada na wiadomości w około 2 minuty.
Model sprzedaży: Model Saas.
Firma gwarantuje zwrot z inwestycji w ciągu 8 tygodni po wdrożeniu narzędzia, jeśli nie było oczekiwanych rezultatów lub w przypadku błędów i opóźnień ze strony dostawcy narzędzia.
Obecnie nie ma dostępnych pakietów cenowych – dla każdego klienta cena kalkulowana jest indywidualnie. Na wstępnym etapie prowadzona jest kompletna analiza biznesu – stanu obecnego i celów biznesowych. Na podstawie analizy przedstawiana jest konkretna propozycja funkcjonalności oraz indywidualna cena – koszty zaczynają się od 4 tys. euro wzwyż. Oprócz samej opłaty abonamentowej, firma oferuje usługi consultingowe.
3. Insider
Założony w 2012 roku Insider to zintegrowana platforma zarządzania rozwojem, która pomaga marketerom napędzać wzrost na całej ścieżce, od pozyskiwania do aktywacji, utrzymania klienta i zysku. Wykorzystując segmentację opartą na sztucznej inteligencji i możliwościach uczenia maszynowego, Insider umożliwia marketingowcom dostarczanie spersonalizowanego wglądu w Internet, mobilną przeglądarkę internetową, aplikacje mobilne i kanały reklamowe. System jest łatwy w implementacji i prosty w użyciu. Insider upraszcza życie marketingowców i pomaga im w rozwoju...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ...i wiele więcej!