Dział: Temat numeru

Sections
Clear
Brak elementów
Edition
Clear
Brak elementów
Type of content
Clear
Brak elementów
Sorting

Ukryta strona omnichannel, czyli jak odzyskiwać koszyki zakupowe i lojalizować klientów

Wydawać by się mogło, że o omnichannel powiedziano już właściwie wszystko. Każdy przedsiębiorca działający w branży e-commerce powinien zdawać sobie sprawę z tego, że zintegrowana sprzedaż wielokanałowa to klucz do pozyskiwania nowych klientów, a także świetna strategia utrzymywania przy sobie tych, którzy już nam zaufali. Czy jednak zastanawiałeś się kiedyś nad technicznym aspektem omnichannel? Jak duże znaczenie ma tutaj przebieg procesu płatności? Jakie widżety możesz wdrożyć, by zachęcić użytkownika do wykonania zakupu? A może Twoim problemem są porzucane koszyki zakupowe i nie bardzo wiesz, jak je uratować? Jeśli te problemy choć trochę przypominają Twoje, pozwól, że pomogę Ci je rozwiązać.

Read more

Jak zwiększyć sprzedaż i poprawić CX dzięki strategii omnichannel?

Dawno temu, aby skontaktować się z obsługą, należało wysłać papierowy list. Później pojawił się telefon, nazywany żartobliwie only channelem, bo na kilkadziesiąt lat zdominował pracę biur obsługi. Dzięki rozwojowi technologii obecnie kanałów jest mnóstwo. Co z tego wynika dla Twojego sklepu i jak nad nimi zapanować?

Read more

Transformacja cyfrowa sprzedaży a strategia omnichannel

„Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana”. Pomimo tego, że Heraklit z Efezu wypowiedział te słowa około 2,5 tys. lat temu, to stwierdzenie doskonale odzwierciedla aktualną sytuację rynkową. Dynamika przeobrażeń przejawia się w wielu aspektach i dotyczy rosnących oczekiwań klientów, które są napędzane nowymi technologiami. Ujawnia się również w kontekście zachowań nabywców inspirowanych m.in. przez najmłodsze pokolenie, a także objawia się dobrą koniunkturą gospodarczą: konsumujemy więcej niż kiedykolwiek wcześniej w historii.

Read more

Jak platformy do monitoringu cen wspierają realizację strategii omnichannel?

Z ust wszystkich ekspertów słychać zachwyty nad omnichannel, ale w Polsce nadal mało kto skutecznie stosuje strategię wielokanałowości, polegającej na przenikaniu się kanałów sprzedaży oraz komunikacji. Powinny one być traktowane jako system naczyń połączonych, przez który konsument może płynnie przechodzić w tempie właściwym dla swoich potrzeb i preferencji zakupowych. Ważne jest, aby tego spokojnego przepływu nic nie zakłóciło. Od sklepów stacjonarnych, przez e-commerce, aplikacje mobilne aż do social mediów klienci oczekują spójności, również, jeśli nie przede wszystkim, w zakresie cen.

Read more

Wdrożenie strategii omnichannel — o czym pamiętać i od czego zacząć?

Usługa pod nazwą „wdrożenie strategii omnichannel” jeszcze kilka lat temu brzmiała tak egzotycznie, że na spotkania z firmami trzeba było brać ze sobą słownik. Sprawę utrudniał fakt, że tam również najczęściej nie było definicji, co to tak naprawdę jest. Dziś krajobraz świata e-commerce zmienił się na tyle, że częściej zachodzimy w głowę, jak to jest, że w handlu są jeszcze firmy, które tej strategii nie przyjęły.

Read more

Jak efektywnie zarządzać magazynem, procesami i zapasami w e-commerce?

To, w jaki sposób będziesz postrzegany i jak szybko zaliczysz pierwszy „egzamin dojrzałości” w e-commerce, nie zależy jedynie od strategii i marketingu. W dużej mierze sukces będzie się opierać na sprawności procesów logistycznych – w szczególności magazynowych. Jak się do tego przygotować?

Read more

Jak zoptymalizować logistykę w e-sklepie, gdy liczba zamówień rośnie?

Zarządzanie sklepem internetowym wymaga umiejętności z zakresu różnych dziedzin. Logistyka w e-commerce może być kluczem do sukcesu, ale nieumiejętnie prowadzona stwarza ryzyko całkowitego paraliżu sklepu. Optymalizacja procesów logistycznych to klucz do stabilnego rozwoju w e-commerce.

Read more

Jak WMS wspomaga pracę magazynierów?

Statystyki opublikowane przez Cushman & Wakefield w nowym raporcie „Jak ugryźć e-commerce w magazynie” jasno pokazują — automatyzacja nie jest już tylko modnym hasłem. Wręcz przeciwnie, wchodzi ona prężnie do magazynów, tak jak zresztą do każdej innej działalności, którą da się opisać jasnym procesem. Aż 72% deweloperów i 60% operatorów uważa, że istotną lub bardzo istotną cechą magazynu dla e-commerce jest właśnie automatyzacja.

Read more

Jak skutecznie dobierać rozwiązania logistyczne do wielkości biznesu w e-commerce?

W dobie, kiedy cena powoli przestaje być głównym powodem wyboru dostawcy, a coraz większe znaczenie mają czynniki pozacenowe, jak użyteczność i łatwość poruszania się po stronie e-sklepu, jakość obsługi, pewność zakupu i dostawy – coraz większej wagi nabiera logistyka e-commerce jako nieodłączny element procesu obsługi klienta.

Read more

Magazyn e-sklepu krok po kroku - jak nie przegapić punktów zwrotnych?

Większość sklepów internetowych w chwili powstawania to proste strony www z małymi magazynami. Ot, klienci prosili czasem, żeby wysłać im pocztą towar dostępny w sklepie stacjonarnym czy hobbystyczna wymiana i sprzedaż rozrosła się do działalności gospodarczej. Nawet Amazon zaczynał w garażu od magazynu zawierającego kilkaset książek i kilku zamówień dziennie pakowanych na podłodze. Artykuł ten pokazuje istotne punkty zwrotne w drodze od garażowej sprzedaży do dużego sklepu i zwraca uwagę, jakie niebezpieczeństwa czają się na prowadzącego sklep, jeśli nie zauważy ich nadejścia.

Read more

Jak nie wpadać w schematy cenowe? Pięć sposobów na utrzymanie wyższych cen i marż

Cena – wzbudza emocje, a poszukiwanie najlepszej bywa jak szukanie igły w stogu siana. Biznes próbuje znaleźć najlepszą receptę na właściwą cenę, a tymczasem jedno skuteczne rozwiązanie nie istnieje. Zależy ono od wielu zmiennych i najczęściej jest efektem przyjętej strategii, oferty, zachowań konsumenckich i działań konkurencji. Jak zatem radzić sobie na dość nasyconym rynku i w obliczu dużej presji cenowej?

Read more

Polityka cenowa w firmach handlowych z sektora B2B

Odpowiednia polityka cenowa to kluczowy aspekt każdej firmy handlowej, która chce z sukcesem sprzedawać w kanale online. Bez względu na to, czy Twoja firma dopiero zamierza, czy już prowadzi sprzedaż w internecie, proces zarządzania cenami jest ciągły i wymaga codziennej weryfikacji i doskonalenia. Segment B2B do tej materii powinien przyłożyć się ze szczególną starannością, ze względu na liczbę warunków składających się na logikę obliczania ceny sprzedaży dla klienta.

Read more