Według ostatnich badań przeprowadzonych na 31 rynkach i obejmujących ok. 34 000 konsumentów na całym świecie aż 83 proc. dorosłych aktywnych online zrobiło zakupy w sieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy [1]. Możliwość znalezienia unikatowego produktu w online za niższą od rynkowej cenę, kusi coraz większą liczbę klientów. Jednak w biznesie oprócz ceny, liczy się przede wszystkim doradztwo, przywiązanie do marki i ekspertyza sprzedającego.
Przedsiębiorca poszukuje konkretnych produktów do rozwoju swojego biznesu, odwiedzając e-sklep, chce mieć ofertę dostosowaną do jego potrzeb. Zaufanie, doświadczenie, specjalistyczna wiedza i bezpieczeństwo są najbardziej poszukiwanymi cechami. Podążając tym trendem, expondo testuje pilotaż pierwszych sklepów dedykowanych swoim kluczowym markom własnym - Physa, Stamos Germany i Royal Catering.
Ekspertyza przedsiębiorstwa w produktach specjalistycznych przybiera na znaczeniu. Działając na rynku B2B, tym bardziej staramy się specjalizować w danej niszy - po to, żeby być w niej prawdziwym partnerem naszych klientów-profesjonalistów. Nie koncentrujemy się wyłącznie na samej sprzedaży, ale przede wszystkim na doradztwie – chcemy dzielić się wiedzą przy podejmowaniu decyzji zakupowych. W naszej ofercie posiadamy 16 marek własnych, z produktami dedykowanymi branżom: HoReCa, przemysł, warsztat, wellness czy sport. Dobrze znając specyfikę artykułów, jesteśmy w stanie fachowo doradzić, jak je optymalnie wykorzystać.
Pierwszy sklep online jest już w fazie testów dla marki Physa – znajduje się w nim kilkaset produktów do salonów urody, fryzjerskich i gabinetów SPA. Jednocześnie w Niemczech, Szwajcarii, Austrii i Liechtenstein pilotażowo testowane są sklepy dwóch innych marek: Stamos Germany (branża spawalnicza) i Royal Catering (branża HoReCa). W ciągu najbliższych lat wszystkie sklepy będą dostępne na 28 europejskich rynkach.
Wyodrębnienie dedykowanych sklepów marek własnych jest bardziej opłacalne
Proces i efektywność sprzedaży w sklepie internetowym można mierzyć na każdym jego etapie i w przeciwieństwie do działań offline, łatwo jest zweryfikować jego skuteczność i opłacalność. Statystyki konwersji sklepów wielobranżowych są na poziomie ok 2 proc., w porównaniu do sklepów dedykowanych, które cieszą się wyższymi osiągnięciami. Do oceny efektywnoś...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "E-commerce Polska"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ...i wiele więcej!